lördag 11 juni 2011

Då var det över.

Kära nån vilken dag!!!!
Kunde inte fått ett bättre firande. Trots regnet så var det en fantastisk dag.
I skolan hade vi lite mingel innan högtiden började i kyrkan. Tillsammans så gick vi in och ställde upp oss och det blev högtidligt, med pompa och ståt.
Då kände jag att det var på riktigt... Både och lycka och lite sorg. Det var lite ledsamt att säga hejdå till sina kursare och veta att nu är detta kapitlet slut. Nu börjar ett nytt kapitel, både häftig och skrämmande känsla.

När vi kom hem dröjde det inte länge förrens alla underbara människor kom för att fira med mig.
Men att jag skulle bli såååå uppvaktad trodde jag aldrig! Massor med fina blommor! Jag fick en ursnygg klocka, plommonträd, presentkort, en rolig matte(!)bok, fin skål, ett fat, zinkhus, chocklad, finfin champagne, fina blommor i snygga krukor, har jag glömt något? Ja det var så fina saker som kommer betyda mycket för mig. Allra bäst var familj, vänner, kollegor som var med på denna stora dag!

Idag är vi småsega och bara går runt och myser. Fixar och donar efter gårdagen.
I eftermiddag ska vi handla till nästa festlighet. Mathias fyllde ju år igår, så han ska vi fira med grillkalas imorgon.

Tusen tack alla för igår!
Kram från nyutexad LÄRARE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar