fredag 31 januari 2014

Vår fredag

Fredagen bjöd på en härlig dag från morgon till kväll.
På förmiddagen fixade vi egen varm chokladen och gick ut i snön. Medan jag stod och blandade chokladen så hade jag sällskap. Herregud som Lilly & Charlie kör med gåstolarna. De yr fram som två virvelvindar och man får akta för att inte få sina hälsenor krossade.....

Ut i snön och köra snowracer, stjärtlapp och skidor. Skoj!

Tanten åkte snowracer hon med. Tror grannarna undrade vad det var för ljud som kon från Vigrens. Det där berömda kärringaskriket hördes nog bort till kyrkan. Men så snabbt det gick! Jag och Bella fick vrida ratten så vi inte hamnade nere i bäcken.
Bella skrattade gott när mammaMia skulle testa att sitta längst fram. Kändes som termobrallorna skulle spricka när jag pressade mig så långt fram mot ratten som möjligt.. När jag fråga om hon var redo så hör jag bara ett galet fnitter bakom ryggen... Hon fick inte plats. Hon satt på snön och inte på snowracern. Byta. Jag bakom i stället. Fint.

Fikat smakade smaskens och tanten verkligen njöt. La alla andra tankar åt sidan och fullkomligt ägnade mig åt Isabell och brallade som en galen tant i snön.

Tänk så bra man har det. Att få vara hemma med sina barn under de första åren, ha stora dottern mer hemma och få betalt för det. Sverige är ett bra land. Punkt.

Vi avslutade förmiddagen med att hälsa på grannens hästar. De blir alltid så glada när någon kommer och kelar med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar