torsdag 23 januari 2014

5:2 vs 7:0

Ja 5:2 dieten har väl ingen inte hört något om? Jag har funderat och funderat hur jag ska få in ett sunt kosttänk och hur jag klarar genomföra det.. Ibland går det riktigt bra & vissa dagar undrar man vad som hände..
På morgonen tar jag en tallrik fil på stående fot ihop med tio kaffekoppar. Typ. Att sitta och äta långfrukost med nyttiga bra råvaror är inte min grej. Inte just nu i alla fall. Sen blir jag glad om jag lyckas få i mig en frukt på förmiddagen. Lunch blir rester eller vad som finns hemma. Oftast en lättare sådan. Prioriterar nämligen middagen med familjen på kvällen.
Men! Då kom jag och tänka att egentligen blir det lågkalorier på förmiddagen! Alltså i fem eller ibland sju dagar så får man inte i sig så många kalorier häften av dagen. Den andra hälften äter jag typ det mesta och så funkar väl 5:2? Två lågkalori dagar..
Så jag har kommit på en ny diet kan man säga 50/50. Bra va?
(Sen lite fika när man har besök, eller är på besök, behöver vi ju inte prata så mycket om..)

Nu blir det ägg & tonfisk. Gud så en dreglar över tallriken..

1 kommentar:

  1. Jag kom i kontakt med Fitline när jag fick tvillingarna, för sex år sen snart. Tänker aldrig sluta! Har massa energi och trots vissa vaknätter så vaknar man otroligt utvilad, hela kroppen får verkligen vad den behöver i näringsväg, Äta vanlig kost som vanligt med sunt förnuft. Skulle man vilja byta ut nåt mål så fick jag syn på och har smakat riktigt goda shapes. Kolla! http://www.pm-international.com/?cid=203&TP=6105633

    SvaraRadera