onsdag 25 januari 2012

Sällskap

Det var längesen jag hade feberdrömmar. Men den jag brukar drömma kommer ständigt tillbaka. Kan inte förklara den. Men inatt besökte den mig igen.
Så dagen idag har bestått i att ligga i sängen. Gick ner för att äta lite fisksoppa jag gjorde igår. Kände knappt smaken. Då vill man ta ett piller som ger mättnadskänsla. Igår smakade soppan fantastiskt och jag var nöjd över hur jag lagade något med det lilla jag hade hemma. Isabell älskade den och åt två portioner.
Men idag var smaken noll. Jajja jag blev mätt.
Iallafall när jag kom ner så var det så så tomt och tyst i huset.... Men det är lätt ordnat! Skulle köpa nässpray, så på vägen hämtade jag hundarna. Mathias körde ner dem i morse till dagis. Men nu få de vara hemma.
Bakluckan hade frusit fast så Spexa fick ligga i baksätet och Lexi i framsätet. Konstigt, men hon såg så stolt ut när hon satt där. Tittade ut och på mig. Kändes som man hade en liten tant med sig på utflykt.
Eftermiddagen har tillbringats i viloläge men har flyttat mig till soffan. Frös som tusan, så hundarna har fått agera filtar.

Snart kommer mina älsklingar hem. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar