måndag 16 januari 2012

Kolla er snippelippa kvinnor!

Har sagt det förr och jag gör det igen!
Ni med snippa, ni går väl på er årliga inbjudan till cellprov?? Inte glamoröst alls, men vilken förmån vi har att få göra detta.
Och yngre tjejer få dessutom ta vaccin. Det är viktiga saker! Känns ju sådär kul att spreta som ett V med fetbleka ben. Men men, just Do it!

Jag har gjort det! Flertal gånger. Haft cellförändringar. De har grejjat och fixat och nu är förändringarna borta.
Skönt. Fast man inte ska det så tänker man kanske det värsta. Nu är jag tillbaka till den ruta man ska vara på. 1. Gött!

Så har ni inte gjort det så tar er lilla snippelippa och inbjudan och gå! Ta med er någon om det är jobbigt. Det är sannerligen värt det!

Hektisk vecka väntar. Skojsiga saker:
Hundvakt till två pojkar.
Besök av snyggjenny plus en.
Handledning på jobbet.
Jobb med goa kollegor och elever.
Utprovning av kläder.
Köpa skor.
Höra dottern prata underbara ord.
Leta skjorta och slips.
På tu man hand med min blivande.
Någon slags surprise av tokiga gänget.
Ja ni ser ju. Det är fantastiskt skoj att vara tanten på landet med familj och vänner som ser till att det händer!
Ja, jag är nog också ganska bra på att se till att det händer.

Hade tänkt skicka med en bild på min navel. Jag dör av skratt ibland när jag ser den. Den ser ut som en leende mun. I min värld ska en navel vara ett runt hål.
Skulle ni dö av skräck, förfäran, illamående, eller som jag, asgarva? Skulle ni göra det sista så slänger jag mer än gärna upp en bild.
Skratt förlänger livet!

2 kommentarer:

  1. Du är ju för härlig. Kan inte låta bli att flina högt när jag läser din blogg. Helt okej för mig med navelbild.
    Saknar dig på träningen på måndagarna.
    Kram kram Monica

    SvaraRadera
  2. Monica, saknar dig med! Dina tips och fyandet:-) . Kommer snart tillbaka!
    Hoppas allt är bra med dig, Jörgen och hundarna.
    Kram!

    SvaraRadera