fredag 28 oktober 2011

Visst är vi lika!

Snyggbarbie! Skojar bara där uppe i rubriken. Gillar inte barbie egentligen... Undra hur många flickor ute i världen som någon gång försökt att se ut som henne, eller drömt om att få vara henne. Ledsna flickor som inte är nöjda över sig själva..... Man ska få va som man är tusan i mig! Ojdå, vad jag gick igång.. Skulle inte fastna i denna diskussion.. Men håller ni med? Tänker vi idag på hur vi beter oss runt barn och ungdomar? Skulle Isabell alltid få höra mamma Mia säga hon är tjock, eller nu måste jag banta eller nåt i den stilen... Tro tusan det att Isabell kommer fundera på detta när hon är så stor så hon förstår.. Att hon kanske är tjock, att det är normalt att klanka ner på sig själv framför spegeln varje dag och pusta lite. Nepp! Sådant ska de inte höra, iallafall inte hemma. Den dosen får de från andra håll så det räcker..reklam, modeller, storlekar på kläder med mera.
Var nöjd och tyck om dig! Är du missnöjd så försök göra nåt åt det, eller lär dig tycka om dig själv.
Undertecknad har kommit dit. Tog typ 25 år.. Nu är det mer utifrån ett hälsotänk man ibland önskar att kroppen såg annorlunda ut. Men, men "en gör så gott en kan":-) .

Nog om detta.
Det jag egentligen skulle skriva om denna brutta på bilden var att hon och jag delar säng. Märkte jag nu ikväll. Det har blivit Isabells "gose" under natten och goshunden Loke förstås.. Isabell har under några nätter vaknat i sin säng och sover resten av natten hos oss.
Hade så förbaskat ont på ett ställe i ryggen i morse och tänkte att det ytterligare var ett tecken på att jag inte blir yngre..
Ikväll såg jag henne...barbie måste haft en jobbig natt för hon har haft självaste Mia på sig!! Undra vem det var värst för. Men i och med att jag inte älskar fenomenet barbie, så kan hon ha det....hehehe.. Inatt får hon minsann hålla sig på sin kant!

Godnatt vänner. Imorgon är det fredag! Väldigt skönt.

Kram till er där ute och ni som behöver det just nu får två;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar