söndag 30 oktober 2011

Lyckad träning!

En bra söndag lider mot sitt slut. Tipspromenad, fika i månsarp och träning med mina fina hundar är resultatet av denna dag.
Isabell ville stanna kvar i månsarp när vi skulle hem. Och senare på eftermiddagen blev Mathias sugen på att träna innebandy, så då bestämdes det att Isabell får sova över hos mormor och morfar. Jag skulle träna hundarna.

Träningen ikväll gick finemang. Spexa har äntligen fattat att hon ska sitta tätt jämte mina ben och gå "fot" blir hon bättre och bättre på. Hon höll till och med fast apporten idag. JUBEL!
Lexi fick jobba hårt idag. "stanna under gång" är vårt moment som vi fastnat i. Men idag lyckades hon till slut! Kul! Nu är jag så in i bengen peppad till nästa tävling! Har planer på att anmäla Spexa efter nyår. Hon behöver komma ut till nya miljöer och det skulle nog gå bra om vi fortsatte träna ordentligt nu.
Ja, allt slit man lägger ner är mödan värt när man få sådana kanonträningar som ikväll.
Vet inte hur många kvällar efter skrutt somnat som jag tränat att hålla apporten med Spexa, eller stå framför spegeln i hallen för att få ett bra kontaktarbete och sitta "fot". Gött att se resultat!

Imorgon väntas skolmässa i Göteborg. Har valt två intressanta föreläsningar. Sen är det lite planering och möte på tisdag, sen har jag ledigt! Jag, Bella och hundarna ska ha det så skönt!

Trevlig kväll!
Ta hand om Dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar