måndag 7 februari 2011

Kalas 2 och många järn....

...i elden har mammaMia nu! Det är visserligen bara roliga saker och sådant jag valt själv, men ibland får jag lite väl mycket tankar kring allt.

Kalaset igår var fantastiskt kul. Det var en hel drös barn, en hel drös med föräldrar, hamburgare med bröd, pinnglass, saft, kaffe, skratt, gråt, sång,lek,  sömn (för en del bebisar) och en VÄLDIGT nöjd och glad Isabell. Precis som kalas ska vara. Traktor, polisbil, klänning, ritblock, pennor, pussel, hårband, filmer....ja, allt som Isabell älskar, fick hon av sina härliga kompisar!
När gästerna hade gått blev hjärtat akut trött och slocknade.

Då passade jag på att dra iväg för att träna dogsen. Hade inte planerat detta, men var egentligen tvungen inför stundande tävling. Var dock nöjd över de två timmarna i ridhuset. Men det var en trött Mia som kom hem och slängde sig i soffan... Då kom jag på att det var dags för min praktik imorgon. Sista praktiken ever stundar, och jag hade liksom inte förberett mig så himmelens mycket. Ni vet, tänka ut kläder, skor....Ja, lite smått och gott som alltid snurrar i mitt huvud när det vankas något nytt (oh my god...världsbekymmer..).
Men så är väl livet lite nu, och det kan jag behöva, att vara i stunden och inte tänka så himla mycket på det som ska komma. Jag har alltid varit en planerare. Ut i fingertopparna! Mathias är väl bekant med detta då det skrivs lappar, listor, sms, you name it!

Det är det jag menar med många järn i elden... Kalas hela helgen, två träningar, laddning inför praktik, tävling....Ja, och allt det andra som alltid finns: städ, tvätta, laga mat mm. Det låter som jag gnäller, men det gör jag inte, och vi är två vuxna i familjen så jag är inte ensam om detta. Men ibland få jag banne mig tillåta att det blir lite kaos! Fokus de närmsta dagarna är att hänga med i Isabells svängar, vara närvarande på min praktik och insupa allt jag kan och kommer åt, träna Lexi inne i huset på kvällarna.
Efter detta är det helg och då har förmodligen det där tråkiga (tvätt,städ, handling) löst sig och helgen kommer innehålla mer roliga saker; En vän och hennes två barn kommer över natt på fredag. LÄNGTAR! Farbror Mikael håller kalas och det absolut bästa...tävlingen!

Jajja, Carpe Diem är mitt favorit ordspråk, så jag får nog ta mig i kragen och leva lite efter det. Men jag måste få planera liiiiite, annars så skulle man bara vara här på landet och leva ensam som en knasfamilj som missar massa kul där ute!


Dags att sussa kudde nu vänner! En god natts sömn önskar jag er alla!


Ps. Idag fick jag uppleva Isabells första jag-är-riktigt-förbannad-på-dig-mamma-för-att-jag-inte-få-glass-därför-springer-jag-in-på-mitt-rum-efter-jag-SLÄNGT!-igen dörren-och-sen-sitter-och-skriker-i-sängen....syndrom????!(alltså trotssyndrom?)
Herregud! Var det såhär tidigt det skulle börja? Har jag inte läst, eller hört någonstans???? Ska detta behövas pågå i typ 15 år till? Bäst vi kollar kvalitén på hennes dörr....


Våra älskade hundar! Lexi och Spexa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar