lördag 14 april 2012

Idag stack jag, Bella och Madde ut med hundarna i skogen. Gött..

Konstigt men för ett par veckor sedan var jag trött trött.. Nu har jag energi till tusan! Vill fixa och dona hemma till makens förtret. Jobbigt när han liksom inte har samma energi. Fast jag sköter ju mitt.. Som att piffa lite. Går och flyttar på saker. Sticker till morsan och hämtar hennes gamla gardiner. Typ virkade vita saker som hänger sådär mysigt. Ljust och fint. Luktade gammal tant om dem så det passar ju mig. (förlåt kära mor. Menade inte dig om doften. Blir ju så när de ligger nerpackade.)
Nu väntar vi på grannarna som ska hit på käk ikväll. Ska bjuda Fredrik på whiskey. Ida och Mathias få suppa på baileys.

Isabells tankar är i skolvärlden. Varje morgon ska hon minsann inte till Bitta utan till skolan. Hon sitter och skriver och vill lära sig alfabetet. Nu kanske ni tänker att det är jag... Läraren Mia som ska se till att dottern minsann kan! Inte! Kära nån. Hon är tre år och blir skitarg när jag försöker säga att det går bra med en teckning. Inte ett brev. Så nu är W och L populärt och henne går inte att stoppa...
Andra tankar hos flickan är att hon vill ha en bebis. En bebis som kommer från mammas mage. Inom fyra dagar fick hon två sysslingar. Det satte griller i hennes knopp.
En bebis? Ja det vill man väl ha om man kan så småningom.. Men ingen brådska än va? Jag är ju purung!

Tankar från landet.

Du vet väl om att Du är värdefull.

Ta hand om varandra!

1 kommentar:

  1. Hihi, hon är en framåt tjej den där lilla hönan. Blir inte förvånad om hon snackar engelska innan hon fyller 5 ;-). Vill ni drabbas av bebisbaciller så är ni välkomna att komma och sniffa lite när ni har tid. Kram på er därute på landet!

    SvaraRadera