söndag 11 november 2012

Vackert bröllop

Hej fina du. Ligger här och päser i sängen.
Igår var jag och maken på Lisa och Rons bröllop. Lisa var så vacker så. Hela vigseln satt jag med klump i halsen och tårar som ville ut. Jag blir alltid så berörd av bröllop. Musiken var fantastisk och saxofonen som spelade "utan dina andetag" med Kent, i utgången slog allt. Underbart!!
Kvällen fortsatte i samma takt med fina tal och spex. En fantastiskt dag!

Innan vi åkte fick jag ett litet "tantbryt". Hade planerat att ha min grå långklänning hur länge som helst. Så när jag hade sminkat mig och piffat håret skulle den på. Men usch. Kände mig inte alls fin i den. Konstigt för jag gillar den. Så snabbt på med en svart kort klänning. Nu rusade tankarna både höger och vänster. Jag rusade i trappan för att glo i spegeln.
Ringde Anna som alltid vid dessa bekymmer. Lätt för henne och komma med kommentarer via telefon och när hon inte ser.
Fick bli den svarta. Vi kom iväg precis i tid med nagellacket halvtorrt. Som alltid.

Nu ska jag äta en stor frukost. Sen träna hunden. Efter det till kära pappa, där dottern också är.
Till sist blir det att åka till Mathias pappa.

Trevlig söndag på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar