torsdag 1 november 2012

Läkartid kräver kläder

Tänker ni på hur ni klä er när ni ska bli undersökta av en läkare. Det gör jag numera. Tanken var att jag skulle ha jeans, linne som går lite ner över skinkorna och sen en tjock kofta som är lite längre. Byter taktik. Långt linne som går ner över låren får det bli idag.

För väldigt många år sedan så var jag hos familjens vän som är sjukgymnast. Han skulle titta på mina knän och jag skulle få behandling.
Han bad mig ta av mig byxorna. Skit också. Gjorde som han sa. Han ville se knäna från baksidan. Skit också.
Där står jag med illgula string.. Skit också. Har aldrig haft röva till att passa i sådant men det var sådant man skulle ha i den åldern.
Så där står jag med kort tröja, gula string med ett snöre mellan vita skinkor. Skämdes så jag dog. Nästan.
Sen kanske det inte var någon speciell skämsfaktor för sjukgymnasten. Kan tänka mig att han sett mycket i sitt yrke. Men min känsla var inte okej. Inte alls. Nu klär jag mig med tanke.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Kan tänka mig din känsla där hos Mr Sjukgymnast!!! Inte lika pinsamt men känns ändå skumt när jag haft på mig strumpbyxor och klänning och läkaren vill att jag tar av mig upp till... Blir att stå i strumpbyxor och bh... Snyggt?!! Kram på dig!

    SvaraRadera