lördag 24 mars 2012

Snälla mamma...

Morgonen började med att vi hörde grannens hästar. De gnäggade och nästan "skrek". Jag och Bella blev nyfikna och tittade ut. Grannens barn har fått en ny häst. Jättefin!
Då börjades det...
"Snääälla mamma, kan inte jag få en häst? Snälla snälla mamma?"

Nu börjas det. Jäkla grannar. (Skojar, de är bra grannar).

Räcker det inte med hundarna?

"Det är inte samma djur mamma! Hästar rider man på. Inte på hundarna."

Smart tjej.

Vi får nog låna hästen en dag.

"Men när jag blir ännu stöjje kan jag få en!"

Mmmmmm...

"Jag kan få en kanin sålänge mamma. Snäääälla."

Kaniner är söta. Faktiskt. Kan se familjen på landet med kanin. Men de kan vara lite otäcka. Rivs och bits..
Pappan i huset "tar inga som helst ansvar om vi skaffar kanin".
Hmm. Få fundera.

Pappan sover än. Jag och tjejerna myser. Alla hundar sköter sig exemplariskt!

Idag ska vi till skogen med hundtanten och hennes barn och grilla korv!

Ha en go dag.

Ps. Visst ser Bellas lugg rak ut? Bra Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar