måndag 5 mars 2012

Alldeles alldeles underbart...

....att vara gift. Så romantiskt så härligt...

Bella somnar.
Jag gör en go kopp kaffe. Ups! Hittade en lite chockladbit. Hundarna i soffan jämte mig. Något saknas? Vad?
Njuter för fulla (kaffe) muggar.
Kl 20.45 kommer mannen hem. Just det. Kom på att det var han som saknades.
Vi utbyter några fraser. Båda har haft det bra idag. Mycket för maken på det nya jobbet. Men han är nöjd. Jag är nöjd över mitt. Dottern har också haft det bra.
Går igenom lite snabbt veckans planering. (yes. Jag är lärare. Planering är A och O.
Mormor tar tisdag. Gympadags för dottern. Någon måste hämta hundarna och vara hemma till 18.
Onsdag torsdag fredag bla bla.
Det skiter till sen är det fredag.
Klockan blir 21.00. En konversation på 10 minuter. Gäsp!!
Godnatt.
Mannen är kvar i soffan. Sporten hägrar.
Jag måste sova. Ingen kvällsmänniska alls. Kan däremot studsa upp ur sängen 05.38 utan problem.

Ja livet som gift...

Men på fredag blir det lite mer underbart. Då är vi mer man och fru under helgen liksom.
Veckorna just nu är mest planering. Få allt att funka. Alla ska må bra. Och det gör vi. Livet på landet går undan men vi mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar