torsdag 23 februari 2012

Lite retligt...

Igår när jag var på Ica i tenhult så hände det som blir så jäkla retligt och som man inte får chansen till att förklara..
Stod i kassan med varorna och hörde en bekant röst. Vänder mig om och ser tjejen som jag känner sååå mycket!
"hej hej!" sa ja väldigt glatt.
"hej" få jag tillbaka, dock inte med samma engagemang och glädje.
"Allt bra?" tanten från landet talar.
"Mmmm.." hon försöker le.
Jag börjar undra varför jag hälsar. Men hon känns så bekant. Fast man tycker nu att jag BORDE ha funderat på detta innan "hej" kom.
Är det fotbollen, skolan, praktik??? Tänker så det knakar.
Betalar. Går ut. Lite smått undrande. Hoppar in i bilen. SKIT! OH MY GOD!!!
Vet vem hon är.
"Ensam mamma söker" mamman som var med nyligen från tv...
Som om vi känner varandra.. Oh yea. Not.

Kör fort därifrån och ber till stjärnorna att jag inte stöter på henne igen. I så fall drar jag något gammalt över mig.
Eller så säger jag "hej" och så kan hon undra vem jag är.
Tanten på landet!

1 kommentar:

  1. hahahahaaaa....UUUSCH va jobbigt! KUl att du delar med dig dock....GIlla gilla!

    SvaraRadera